Wallace Myers Česká republika
Menu

Blog

Jak ustát on-line pohovor

Posted on 09 June 2021 by Marta Huban

Coronavirová doba změnila způsob výběru zaměstnanců. Během přijímacího řízení se využívají on-line pohovory. Připravte se na ně s námi. Pro mnohé je to novinka, tak ať nejste zbytečně zaskočeni.

Výhody pracovního on-line pohovoru

  • Eliminuje riziko nákazy.
  • Šetří čas a peníze oběma stranám.
  • Můžete si v klidu připravit poznámky a otázky.
  • Zůstáváte doma ve známém prostředí, což zmírňuje nervozitu.
  • Pohovory se berou profesně víc do hloubky. Již na prvních setkáních jsou přítomni hiring manažeři. Tím se výběrové řízení urychluje.

Nevýhody pracovního on-line pohovoru

  • Nedostatečné technické vybavení může ovlivnit důležitý první dojem.
  • Hrozí vyrušování dalšími členy domácnosti.
  • Při fyzické schůzce se lépe seznámíme s atmosférou na pracovišti a firemní kulturou. “Chemie” během osobního setkání s potencionálními kolegy a nadřízenými více napoví, jak se vám s nimi bude spolupracovat a jestli o to vůbec stojíte.
  • Během skutečné návštěvy společnost celkově lépe odhadnete a posoudíte.

Jak ustát on-line pohovor - připravte se na něj s Wallace Myers

Jak se na on-line pohovor připravit

  • Zkontrolujte si techniku, aby kamera a mikrofon fungovaly.
  • Ujistěte se, že máte nabitou baterii a jste připojeni k síti.
  • Nainstalujte si vhodnou platformu a připravte si přihlašovací odkaz.
  • Přichystejte si alternativní komunikaci, pokud by technika nečekaně selhala - například Skype, WhatsApp nebo telefonní číslo na pohovorujícího.
  • Najděte si klidný kout, kde vás nebude nikdo rušit.
  • Ukliďte si budoucí vysílací prostředí, ať možnému zaměstnavateli nepromítáte nepořádek.
  • Připravte si otázky, podívejte se na web společnosti a mějte u sebe popis pozice tak, jako byste šli na fyzický pohovor.
  • Mějte na paměti, že je pohovor časově limitovaný. Cílem je, aby vám zbyl čas na otázky, které vás napadnou až během něj. Upravte se a vhodně se oblečte - první dojem je důležitý i on-line!
  • Přihlaste se na virtuální schůzku včas - zpoždění nebývá tolerováno.

Finance a účetnictví - nabídka zaměstnání

Nejčastější systémy pro virtuální pohovory

  • Teems
  • ZOOM
  • FaceTime
  • Google Meet
  • WhatsApp
  • Skype

4 tipy k on-line pohovoru

  • Většina personalistů nyní pracuje také z domova. Pokud se vám do on-line pohovoru přes sebelepší snahu vloudí křik dětí nebo zaštěká pes, nepodléhejte panice. Personalisté na home office se lehko vžijí do vaší situace.
  • Na závěr pohovoru by měl zaznít termín - do kdy a jakým způsobem budete o výsledku výběrového řízení informováni.
  • V konečné fázi výběrového řízení je možné domluvit si s potencionálním zaměstnavatelem klasické osobní setkání ve firmě.
  • Štěstí přeje připraveným. Uchazeči, kterým hledáme pracovní uplatnění, si s námi mohou vyzkoušet on-line pohovor nanečisto.

Pomůžeme vám najít práci

Ve WM vás rádi připravíme na výběrové řízení s běžnými i on-line pohovory. S námi to hladce zvládnete. Prozkoumejte aktuální nabídku pracovních pozic. Možná tam čeká práce snů jako stvořená právě pro vás. Neváhejte nás oslovit - konzultace je pochopitelně bezplatná. Přejeme vám šťastnou ruku při výběru nového zaměstnání.

 

 

O autorovi

Marta Huban

Marta-Huban, Wallace Myers, specializovaný recruitment a Executive Search

Marta je profesionál s 20 lety zkušeností, které získala v prestižních mezinárodních agenturách. Díky této praxi je Marta špičkou v oboru se širokým rozhledem a osobním i osobitým přístupem. Klienti nejvíce oceňují kontinuální a dlouhodobě úspěšné obsazování seniorních pozic v oblasti Finance&Accounting a v HR. Kvitují profesionální služby a poradenství odpovídající jejich odbornosti. Marta tak zajišťuje komplexní servis od business developmentu, až po finální umístění specialisty.

Kontaktujte Martu

 

Share This Article